lördag 12 maj 2012

Vilken morgon...

Tja...
I min familj sover vi till 10-11 på helgerna. Och när vi skulle ta frukost såg vi  genom fönstret att en tacka (får) var utan för hagen. Jag ringde min ganne som äger fåren men dom var och handlade så deras barn svara. Dom skulle försöka få in fåret. Så jag kläde på mig kläder och gick ut. Den ena går i 1:an och den andra i 2:an och så hade dom varsin kompis med sig. Sen var det plötsligt 2 får som var utan för hagen och deras lamm földe efter dom men staket i mellan Så försökte vi 4 hejda fåren och  försökte öppna grinden. vi fick in det ena men det andra sprang ut på vägen. Sen kom några andra grannar (vuxna) som hjälpte oss. Dom fick in fåren. Men det vissade sig att grinden på "baksidan" av hagen var öppen. Vi gick runt hagen och såg att i baken så var staketen böjt så fåren kunde ju hoppa över där. Sen kom får ägarna och sen gick jag hem.... Men oj oj och jag hade inte ätigt frukost så jag fickk lite ont i huvudet men nu är det bra... Tjingeling
P.s vad mycket text det blev! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar